برخی گمان می کنند برای داشتن قلب سالم حتما باید ورزش های سنگین و طولانی مدت انجام داد، در صورتی که با چند تغییر در عادت های روزانه و انجام ورزش های مناسب می توان قلب سالمی داشت. برای این کار مصرف غذاهای مقوی و انجام ورزش های مفید و فعالیت های روزمره بدون استرس را پیش بگیرید. در این مطلب به نقل از «Readers Digest» به چند نکته در این خصوص اشاره شده است که می تواند مفید باشد. *برای زنده ماندن غذا بخورید، نه برای خوردن زندگی کنید. *مصرف مقدار کمی نمک مفید است اما زیاده روی در مصرف آن خطرناک است. *غذاهای چرب را از رژیم غذایی خود حذف کنید. *طبیعت یک نعمت است که باید از آن استفاده کرد. *سیر را به غذا اضافه کنید. *در زندگی پر مشغله کمی استراحت کنید. *با دوستان و اعضای خانواده رفت و آمد داشته باشید. *وزن خود را حفظ و خواب کافی داشته باشید. *عشق و محبت به خانواده باید بخشی از زندگی شما باشد. *مرتب فشار خون خود را کنترل کنید. *قند خون را کنترل کنید و معاینه منظم را فراموش نکنید. *برای داشتن یک قلب سالم، شاد باشید. *نفس های عمیق بکشید. *از مصرف قهوه، مشروبات الکلی و استعمال دخانیات بپرهیزید. *کار را بهانه ای برای ورزش قرار دهید. *میوه و سبزی تازه بخورید. *خندیدن در هر ساعت از روز، مفید است. *از نشستن طولانی مدت بپرهیزید و بین ساعت های کاری کمی راه بروید. *تنها وعده غذایی که نباید از آن صرف نظر کرد، صبحانه است. *با خانواده به گردش و تفریح بپردازید. *چای سبز برای قلب مفید است.