بهترین زمان خوردن میوه چه زمانی است؟

 

 

 

 

 

 

بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم و یا این که راه صحیح خوردن میوه‌ها چیست؟

 

به یاد داشته باشید که میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل نکنید، کارشناسان تغذیه بر این باورند که میوه‌ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است.

اگر میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل کنید، نقش مهمی در مسموم کردن سیستم بدنتان خواهند داشت، در این حالت بدنتان با مقدار زیادی انرژی روبرو می‌شود که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت‌های زندگی می‌شود.

برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده‌اید، تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده‌تان و سپس روده‌تان شود اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می‌شود.

در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر می‌شود و به اسید تبدیل می‌شود و به محض اینکه درون معده، میوه با غذا و آنزیم‌های گوارشی تماس پیدا می‌کند، همه حجم غذا شروع به ازبین رفتن و فاسد شدن می‌کند .

پس لطفا میوه را زمانی مصرف کنید که معده تان خالی است و یا قبل از خوردن غذا باشد.

 

شما بارها شنیده‌اید که بسیاری شکایت می‌کنند که هر زمان که هندوانه می‌خوریم، غذا بالا می‌آید، و یا زمانی که موز می‌خوریم احساس می‌کنیم باید فورا به دستشویی برویم.

در حقیقیت همه این‌ها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید که معده تان خالی است در غیر این صورت میوه‌ها با غذای فاسد شده ترکیب می‌شوند و گاز تولید می‌کنند و درنتیجه شما بالا می‌آورید.

 

 

سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودی‌های سیاه زیر چشم، همه‌شان اتفاق نخواهند افتاد اگر با معده خالی میوه میل کنید.

باید بدانیم که چنین موضوعی صحیح نیست که بعضی از میوه‌ها مانند پرتقال، نارنج و لیمو خودشان اسیدی هستند چرا که همه میوه‌ها در بدن قلیایی می‌شوند.

اگر شما روش صحیح میوه خوردن را کاملا بیاموزید شما به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد.

از خوردن میوه‌های پخته شده بپرهیزید

زمانی که نیاز دارید آب میوه بنوشید فقط آب میوه تازه بنوشید نه آب میوه کنسروها. حتی آب میوه‌هایی که بسیار غلیظ هستند را ننوشید.
میوه‌های پخته شده را نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوه‌ها را دریافت نخواهید کرد تنها مزه‌شان را دریافت می‌کنید.

به خاطر داشته باشید که پختن میوه، تمام ویتامین‌ها را از بین می‌برد اما به هرحال خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است.

اگر باید آب میوه بنوشید طوری بنوشید که دهانتان پر شود و آن را آرام آرام فرو دهید، چرا که باید اجازه دهید که آب میوه با بزاق دهانتان قبل از فرو دادن آن کاملا ترکیب شود.

می‌توانید برای پاکسازی بدنتان 3 روز روزه میوه بگیرید. به مدت 3 روز فقط میوه بخورید و در آخر متعجب می‌شوید از اینکه دوستانتان به شما می‌گویند که چقدر پوستتان درخشان و صاف شده است.

 


با فوایدانواع میوه آشنا شوید
سیب: اگرچه سیب مقدار کمی ویتامین سی دارد، اما دارای آنتی اکسیدان‌ها و فلاون‌هاست (ماده شیمیایی بیرنگ و متبلور) که هر دوی اینها فعالیت ویتامین سی در بدن را زیاد کرده و تسهیل می‌بخشند و درنتیجه ریسک مبتلا شدن به سرطان روده، حملات قلبی و سکته کاهش پیدا می‌کند.


توتفرنگی: بالاترین قدرت اکسیدان‌ها را در میان اکثر میوه‌ها دارد و از بدن در برابر ابتلا به سرطان، گرفتگی رگها و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

 

 

 

پرتقال: مصرف روزانه 2 تا 4 عدد پرتقال جلوی سرماخوردگی را می‌گیرد، کلسترول را کم می‌کند، از ایجاد سنگ در بدن جلوگیری کرده و یا سنگ‌های موجود در بدن را از بین می‌برد و همچنین ریسک ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد.

 

هندوانه: بهترین تسکین دهنده تشنگی است چرا که از 92% آب تشکیل شده است، همچنین حاوی بالاترین دوز گلاتاتیون است که به بالارفتن سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند.
همچنین اصلی‌ترین منبع لیکوپین است که اکسیدانی برای مبارزه با سرطان است، دیگر مواد مغذی موجود در هندوانه ویتامین سی و پتاسیم هستند.

 

عنبه (انبه): بهترین برندگان برای داشتن بالاترین میزان ویتامین سی هستند، این میوه سرشار از کاروتین است که حاوی ویتامین آ بوده و برای چشم‌ها مفید می‌باشد.
در آخر این مطلب را هم به یاد داشته باشید که نوشیدن آب سرد بعد از غذا مساوی با ابتلا به سرطان است؛ می‌توانید باور کنید؟

شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است اما آب سرد مواد روغنی که در آن لحظه مصرف کرده‌اید را سفت می‌کند، روند هضم غذا را کند می‌کند.
زمانی که این رسوب‌ها با اسید واکنش نشان می‌دهند و شکسته می‌شوند و سریعتر از غذاهای جامد، توسط روده جذب می‌شوند.

این موضوع بسیار سریع موجب چاقی و سپس سرطان می‌شود بنابر این بهتر است که بعد از غذا، سوپ گرم و یا آب ولرم مصرف کنید .

 

زمان مناسب برای خوردن میوه چه موقع است؟

میوه‌ها را بعد از صرف غذا نخورید. میوه‌ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی باشد.  اگر میوه‌ها را پس از غذا بخورید، تاثیر مهمی در مسموم‌کردن سیستم بدنتان خواهند داشت. . به عنوان مثال در نظر بگیرید که 2تکه نان و یک تکه میوه خورده‌اید؛ میوه آماده است که مستقیما وارد معده‌ و روده شما شود اما به‌دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می‌شود. در این بین همه غذا فاسد و تخمیر می‌شود و به اسید تبدیل می گردد.

وقتی درون معده، میوه با غذا و آنزیم‌های گوارشی تماس پیدا می‌کند همه حجم غذا شروع به ازبین‌رفتن و فاسد شدن می نماید. بنابراین میوه‌ها را زمانی مصرف کنید که معده‌تان خالی است و یا قبل از خوردن وعده‌های غذایی‌تان میل کنید. حتما شنیده‌اید که بسیاری شکایت می‌کنند که هر زمان که هندوانه می خورند، غذا بالا می‌آید و معده‌ شان نفخ می‌کند؛ زمانی که موز می خورند همه‌اش حس می کنند که باید فورا به دستشویی بروندو… . در حقیقیت هیچ‌کدام از اینها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید که معده شما خالی است

بر اساس تحقیقات دکتر هربرت شلتون، چنین موضوعی صحیح نیست که برخی از میوه‌ها مانند پرتقال، نارنج و لیمو خودشان اسیدی هستند زیرا همه میوه‌ها در بدن قلیایی می‌شوند. اگر شما روش صحیح میوه‌خوردن را کاملا بیاموزید، به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد.

زمانی که نیاز دارید که آبمیوه بنوشید، فقط آبمیوه تازه بنوشید نه آبمیوه کنسروی.
از آبمیوه‌هایی که بسیار سفت هستند،  استفاده نکنید. میوه‌های پخته‌شده را نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوه‌ها را دریافت نخواهید کرد؛ تنها مزه‌شان را دریافت می‌کنید؛ پختن، تمام ویتامین‌ها را از بین می‌برد.

خوردن میوه بهتر از نوشیدن آب آن می باشد. اگر باید آب میوه بنوشید طوری بنوشید که دهانتان پر شود و آن را آرام‌آرام قورت دهید زیرا باید آب میوه با بزاق دهانتان قبل از قورت دادن کاملا ترکیب شود.

برای پاکسازی بدنتان 3‌روز فقط از میوه استفاده کنید؛ و در نهایت متعجب می‌شوید از اینکه دوستانتان به شما می‌گویند که چقدر پوستتان درخشان و صاف شده است.

همه ما می دانیم که میوه برای سلامتی بدن و شادابی پوست مهم است. اما چرا از بعضی از اطرافیان می شنویم که می گویند با خوردن میوه دچار معده درد، ترش کردن و یا حالت تهوع می گیرند. جالب است بدانیم تنها وقتی میوه را در زمان مناسب بخورید می تواند برای شما مفید باشد.

بهترین زمان برای خوردن میوه قبل از غذاست. میوه ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی باشد. برای این که عواقب خوردن میوه بعد از غذا را به شما بگوییم برایتان یک مثال می زنیم:

درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده اید تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده تان و روده تان شود اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می شود در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر میشود و به اسید تبدیل میشود به محض اینکه درون معده، میوه با غذا و آنزیمهای گوارشی تماس پیدا می کند، همه حجم غذا شروع به ازبین رفتن و فاسد شدن می کند و شما با این کار نه تنها از مواد مغذی درون میوه استفاده نمی کنید بلکه به معده خود نیز آسیب می رسانید.

شما اگر میوه هایتان را در زمان مناسب و با معده خالی بخورید می توانید از سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودی های سیاه زیر چشم جلوگیری کنید.

بهتر است بدانید با توجه به تحقیقات انجام گرفته چنین موضوعی صحیح نیست که بعضی از میوه ها مانند پرتقال، نارنج و لیمو خودشان اسیدی هستند. چرا که همه میوه ها در بدن قلیایی می شوند اگر شما روش صحیح میوه خوردن را کاملا بیاموزید و در موقع مناسب میوه بخورید شما به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد.

ارسال شده توسط مسعود مختاری در 3/11/87:: 11:30 عصر

خوردن میوه درهنگام صبح باعث لاغری می‌شود
برای از بین بردن چربی‌های اضافی و لاغر شدن، استفاده از میوه‌هایی که قند کمی داشته و فاقد چربی هستند برای صبحانه مناسب‌ترند.

 

متخصصان تغذیه می‌گویند: اگر می‌خواهید دارای اندامی زیبا و متناسبی باشید باید مدتی صبحانه خود را فقط اختصاص به میوه بدهید و تا ظهر غذای دیگری نخورید.

 

بهترین میوه برای این رژیم، مرکبات، انواع آلو، گوجه، گلابی و میوه‌های تازه هستند. وقتی شما برای مدتی صبح‌ها فقط میوه همراه با لیموترش بخورید متوجه خواهید شد که چربی‌های اضافی ذخیره شده در شکم و قسمت‌های دیگر بدن کمتر می‌شود و با شادابی که بدست آوردید توانایی انجام ورزش را هم خواهید داشت.

 

وقتی شما درهنگام صبح، میوه مخصوصا میوه‌های ترش (البته ترشی‌ میوه‌ها باید درحد اعتدال باشد) می‌خورید غذایی خورده‌اید که بهترین ویتامین‌ها و املاح و فلزاتی هستند که عمل ساختن و ترمیم بافتها و سلولهای مختلف بدن دخالت دارند.

 

فقط قندها و چربی‌ها هستند که در بدن به صورت بافت ذخیره چربی در می‌آیند چون این میوه‌ها قند کمی دارند و فاقد چربی هستند. در طول روز برای سوخت و ساز بدن از ذخیره‌های بدن استفاده خواهد شد. تمام میوه‌های شیرین و کم چرب برای رژیم‌های لاغری توصیه شده‌اند.

 

میوه‌ها علاوه بر املاح معدنی که دارند و در سوخت و ساز بدن نقش مهمی ایفا می‌کنند اعمال دیگری را بر روی دستگاه‌های مختلف بدن دارند و بعضا به عنوان دارویی در معالجه بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

خوردن میوه بعد از غذا مفید نیست ، زیرا غذا مانع جذب ویتامین های میوه در بدن انسان می شود.
پرفسور منوچهر جعفریان در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: به دلیل انباشتگی غذا در معده ، ویتامین های موجود در میوه به موقع جذب نمی شود و از بین می رود.

 

این متخصص علم تغذیه افزود: در صورت خوردن میوه بعد از غذا ، حداقل 3 ساعت طول می کشد تا ویتامین های میوه جذب شود در صورتی که در سایر زمان ها این مدت زمان بسیار کمتر است.

 

پرفسور جعفریان خاطر نشان کرد: بهترین زمان صرف میوه صبح قبل از خوردن صبحانه است زیرا در این هنگام ویتامین های میوه در زمانی کمتر از 20 دقیقه جذب بدن می شود.

 

وی تصریح کرد: آب میوه ها نیز هیچ گاه نمی توانند جایگزین خوبی برای میوه باشند زیرا در جریان آبگیری میوه و مدت زمان برش تا صرف آن بسیاری از ویتامین ها به خصوص ویتامین C از بین می روند.

 

پرفسور جعفریان یادآور شد: آب میوه های تجاری که به روش صنعتی تهیه شده اند نیز هیچ یک از خصوصیات و ویتامین های میوه را ندارند و فقط برای رفع تشنگی مفید هستند.

 

 

/ 0 نظر / 15 بازدید